تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

امضای تفاهم‌نامه خرید پساب میان فولاد اقلید و آبفای استان فارس

امضای تفاهم‌نامه خرید پساب میان فولاد اقلید و آبفای استان فارس

ایمانیه استاندار فارس در جلسه‌ای که با مدیران صنایع بزرگ استان و به‌منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری آن‌ها در ساخت شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها برگزار شد، گفت: در آغاز ساخت شبکه فاضلاب استان و برای حفظ منابع آبی و صیانت از اشتغال و صنعت، تاکنون ۳۱ تفاهم‌نامه بین مدیران شرکت‌های بزرگ مانند مجتمع پتروشیمی شیراز، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز و شرکت فولاد اقلید و دیگر صنایع بزرگ استان منعقدشده است که پیش‌بینی می‌شود تا ۳ ماه آینده ساخت این شبکه‌های فاضلاب آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، دکتر ایمانیه در جلسه امضای تفاهم‌نامه خرید پساب میان فولاد اقلید، فولاد نی‌ریز و دیگر صنایع با شهرهای استان فارس که روز سه‌شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی این استانداری برگزار شد، استفاده از پساب فاضلاب شهرها را برای مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به‌عنوان یک راهکار مؤثر در مدیریت مصرف آب پیشنهاد کرد؛ راه‌حلی که به گفته استاندار فارس می‌تواند همچون راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت برای نخستین بار در فارس، به الگویی مناسب برای کشور تبدیل شود.

 

امضای تفاهم نامه خرید پساب میان فولاد اقلید پارس با آبفای استان

 

آبفای استان و شهرداران در زمینه پساب سرمایه گذاری کنند

استاندار فارس در این جلسه از مسئولان آبفای استان و شهرداران برخی شهرهای بزرگ فارس که در جلسه حاضر بودند خواست تا ضمن سرمایه‌گذاری در حوزه پساب شهری کمال همکاری را با صنایع بزرگ استان داشته باشند.

وی راه‌حل اصلی برای نجات استان از کم‌آبی را استفاده از پساب ناشی از فاضلاب شهرها دانست و گفت: می‌توان از پساب فاضلاب شهرها، هم برای آبیاری و توسعه فضای سبز شهری و هم صنعت بهره برد.

دکتر ایمانیه استاندار فارس

 

دکتر ایمانیه با تأکید بر اینکه ما برای افزایش اشتغال مجبور به استفاده از صنایع شده‌ایم، گفت: این اقدام می‌تواند تدبیری خوب و همچنین به‌منزله نوعی سرمایه‌گذاری برای صنایع باشد.

 

شبکه فاضلاب برخی از شهرها پیش‌فروش خواهد شد

استاندار فارس تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین طرفین امضا می‌شود با این مضمون است که شبکه فاضلاب برخی از شهرها پیش‌فروش خواهد شد و صنعت برای اجرای شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها تأمین اعتبار می‌کند و از پساب برای صنعت استفاده‌شده و بخشی از پساب نیز برای آبیاری باغات و فضای سبز خود شهرها استفاده می‌شود.

مهندس کهریزی رئیس هیئت مدیره و مهندس شریفی مدیرعامل فولاد اقلید

 

۹۰ درصد آب شرب به پساب تبدیل می‌شود

صادق پور مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب فارس نیز در این جلسه، بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان تبدیل به پساب می‌شود گفت: در شهر‌ها و روستا‌های استان حدود ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود که می‌توان با سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران حوزه صنعت، برای ساخت شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه در شهر‌ها نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب جمع‌آوری و تصفیه کرد و به چرخه تولید برگرداند.

 

حمایت فولاد اقلید از صنایع کوچک در زمینه خرید پساب

رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس نیز در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت و با توجه به مشکلاتی که به دنبال خشک‌سالی در شهرستان اقلید ایجادشده، به یکی دیگر از اقدامات شرکت در حوزه محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست صنایع کوچک شهرستان از ما به خاطر توان مالی فولاد اقلید، مقرر شد که با کمک آبفا 10 تا 15 لیتر در ثانیه آب هم ما خریداری کنیم و در اختیار صنایع کوچک ازجمله کارخانه لاستیک‌سازی قرار دهیم.

در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه خرید پساب میان مدیرعامل‌های شرکت‌های صنعتی استان با استاندار و معاونان استانداری فارس و شهرداران مربوطه امضا شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.