تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

مدیرعامل فولاد اقلید: اقتصاد تولید محور و متکی به درون، بی‌تردید مرهون حضور کارگران است

مدیرعامل فولاد اقلید: اقتصاد تولید محور و متکی به درون، بی‌تردید مرهون حضور کارگران است

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، مهندس رضا شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، در پیامی به مناسبت روز کارگر، نوشت:

 

یازدهم اردیبهشت‌ماه، روزی است که به‌صورت ویژه باید به کارگران عزیز عرض ارادت کرد و دستان آن‌ها را به‌پاس تلاش‌های بی‌وقفه و سخت‌کوشی‌های طاعت فرسا، فشرد و بر آن‌ها بوسه زد.

 

کارگر در دین مبین اسلام نیز از کرامت خاصی برخوردار است. براى پى بردن به اهميت كار کارگر در اين اسلام، توجه به اين نكته لازم است كه نه‌تنها كار مثبت و سازنده از مهم‌ترین عبادات در اسلام محسوب می‌شود، بلكه عوارض ناشى از آن نيز در حكم عبادت است، چنانكه در حديثى می‌خوانیم: «كارگر خسته‌ای كه شب بااندام فرسوده می‌خوابد همانند كسى است كه شب‌زنده‌داری و عبادت می‌کند»!

 

همه کارگران از جایگاه رفیعی برخوردارند و در اقتصاد کشور نقش غیرقابل‌انکاری دارند، اما ازآنجاکه صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت مادر، نقش بسزایی در ارزآوری، توسعه و پیشرفت کشور دارد و ازآنجاکه اینجانب نیز از این خانواده به شمار می‌روم، به‌صورت ویژه روز کارگر را به تمام کارگران زنجیره فولاد تبریک می‌گویم.

 

هزاران کارگر سخت‌کوش در ابتدای این زنجیره در معادن، شبانه‌روز کار می‌کنند تا با استخراج مواد معدنی به‌عنوان اولین چرخ‌دنده این صنعت بزرگ، به کارخانه‌های فولادی کشور امید بدمند تا آتش فولاد کاران گرم بماند و فولاد سخت، نرم شود.

 

توجه به مشکلات کارگران ازجمله حقوق اولیه این قشر زحمت‌کش است و ازآنجاکه صنعت فولاد به علل مختلف در چند سال اخیر دچار مشکلات عدیده ازجمله قطع برق و عدم تأمین کافی و مناسب مواد اولیه شده و تولیدکنندگان با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند، مسئولان و تصمیم گیران کشور باید توجه ویژه به این کارگران داشته باشند؛ چراکه بخش قابل‌توجهی از صنایع داخلی نیازمند تأمین مناسب محصولات فولادی است و از سوی دیگر بازار فولاد در حوزه صادراتی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد.

 

مدیریت شرکت فولاد اقلید توجه خود را بر پایه تکریم و توجه به قشر کارگر بنانهاده است و می‌داند که تحقیق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با تولید و اقتصاد مقاومتی، بی‌تردید مرهون حضور این عزیزان است.

 

اینجانب در آستانه عید سعید فطر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه کارگران، این روز مهم را به آن‌ها تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برایشان تندرستی، شادی و موفقیت روزافزون مسئلت دارم.

 

رضا شریفی

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.