تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

توافق مدیرعامل و هیئت‌مدیره فولاد اقلید با اداره منابع طبیعی بر سر زمین کارخانه

توافق مدیرعامل و هیئت‌مدیره فولاد اقلید با اداره منابع طبیعی بر سر زمین کارخانه

«شرکت فولاد اقلید» بعد از ماه‌ها پیگیری بالاخره امروز به نقطه عطف خود رسید و با تلاش‌های دکتر مسلم صالحی نماینده مردم شهر اقلید در مجلس، صاحب زمینی به مساحت 100 هکتار در 14 کیلومتری شمال شرق این شهر از توابع استان فارس شد.

مهندس رضا شریفی درباره تعیین محدوده زمین کارخانه، گفت: امروز ساعت 9:30 صبح همراه با اعضای هیئت‌مدیره و دکتر صالحی برای بازدید، به منطقه رفتیم و درنهایت درباره زمین و محل احداث کارگاه با اداره منابع طبیعی به توافق رسیدیم و امیدوارم اقدامات مرتبط با واگذاری زمین تا هفته آینده انجام شود.

 

 

وی با بیان اینکه هدف شرکت فولاد اقلید، تولید سالانه بیش از یک‌میلیون تن آهن اسفنجی با رعایت کامل مسائل زیست‌محیطی است، افزود: در جلسه شورای اداری که در فرمانداری اقلید برگزار شد روسای ادارات صنعت و معدن، آبفا، برق و گاز شهرستان حضور داشتند و بعد از توضیح کامل پروژه، نگرانی‌های آن‌ها درباره تکرار تجربه فولاد سلحشوران برطرف شد.

 

جلسه-روسای-ادارات-در-فرمانداری-اقلید

 

مهندس شریفی در ادامه به حمایت‌های شهرام منصوری سرپرست فرمانداری شهر اقلید اشاره کرد و افزود: روسای محترم ادارات صنعت و معدن، آب، برق و گاز ضمن دریافت دستور همکاری، حمایت صددرصدی خود را از این پروژه بزرگ اعلام کردند و قرار شد اطلاعات لازم ردوبدل شده و اقدامات لازم هر چه زودتر صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، تأکید کرد که طرح این پروژه بامطالعه چندساله حاذق‌ترین مهندسان ذی‌ربط تهیه و تدوین گردیده است و ضمن دستاوردهای اقتصادی ازجمله اشتغال‌زایی، توسعه صنعتی و مهاجرت معکوس، کاملاً با محیط‌زیست نیز سازگار است، چراکه آب آن از تصفیه پساب شهری تأمین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نخواهد داد ماجرای پروژه فولاد سلحشوران برای شرکت فولاد اقلید پارس دوباره تکرار شود، افزود: در برنامه زمان‌بندی اجرای طرح، شامل مراحل اجرایی تا زمان راه‌اندازی و به تولید ظرفیت اسمی رسیدن طرح، مدت 35 ماه پیش‌بینی‌شده است که تلاش می‌کنیم در این مدت کارخانه را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید درباره میزان فروش این کارخانه بعد از تمام کامل پروژه، تصریح کرد: اگر قیمت میانگین آهن اسفنجی را 83000 ریال به ازای هر کیلوگرم در محل درب کارخانه در نظر بگیریم درنهایت سالانه بیش از 8 هزار میلیارد تومان شرکت فولاد اقلید درآمد خواهد داشت.

 

جلسه-مدیرعامل-و-هیئت-مدیره-فولاد-اقلید-با-فرماندار-و-روسای-ادارات-شهرستان

 

مهندس شریفی با تشکر از تلاش‌های دکتر مسلم صالحی نماینده مردم شهر اقلید برای شکل گرفتن این اتفاق بزرگ، از تمام روسای ادارات که در جلسه امروز فرمانداری حضور یافتند، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مراحل اجرای پروژه تسهیل گردد تا طبق پیش‌بینی‌ها در سه سال آینده فولاد اقلید به حداکثر تولید خود برسد.

 

جلسه-مهندس-شریفی-و-دکتر-صالحی-با-فرماندار-اقلید

دکتر صالحی، مهندس کهریزی و مهندس شریفی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.