تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

پروژه آهن اسفنجی اقلید از پروژه‌های ارزنده «ومعادن» است

پروژه آهن اسفنجی اقلید از پروژه‌های ارزنده «ومعادن» است

علی‌اکبری، سرپرست مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گفت: فولاد اقلید نیز از دیگر پروژه‌های ارزنده با ظرفیت اسمی 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی است که «ومعادن» در آن مشارکت دارد.

 

مرتضی علی‌اکبری، سرپرست مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگویی، اظهار کرد: شرکت‌های جدیدی که با آن‌ها کار می‌کنیم یکی فولاد کردستان است که تمهیدات آن از مرحله احیا تا ورق اندیشیده شده که یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن ورق و یک‌میلیون تن فولادسازی است.

 

علی‌اکبری ادامه داد: از طرف دیگر که سرمایه‌گذاری فولاد کردستان از طریق توسعه معادن و فلزات بوده و شرکت تجلی نیز ۲۰ درصد از سهام آن را داراست.

 

وی با اشاره به حضور شرکت فولاد شرق خراسان در گروه که 2.5 میلیون تن، تولید کنسانتره دارد و به ۵ میلیون تن نیز قابل‌افزایش است، افزود: فولاد اقلید نیز از دیگر پروژه‌های ارزنده با ظرفیت اسمی 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی است که توسعه معادن و فلزات در آن مشارکت دارد.

 

علی‌اکبری گفت: پروژه دیگر فولاد آرتاویل است که یک‌میلیون تن فولادسازی و بیش از یک‌میلیون تن آهن اسفنجی دارد؛ شرکت چادرملو نیز جزو مشارکت‌کننده‌ها در این سهام است.

 

وی در خصوص معدن جانجا بیان کرد: «ومعادن» 20 درصد معدن جانجا را و شرکت تجلی ۵ درصد آن را داراست؛ به‌طورکلی ۲۵ درصد سهام دارد.

 

سرپرست مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دراین‌باره افزود: زمین معدن جانجا تحویل گرفته‌شده، قراردادش منعقدشده، شرکت آن تأسیس‌شده و سهامداران آن نیز مشخص‌شده است و در حال حاضر در مرحله خرید دستگاه حفاری هستیم و از ۱۵ دستگاه، دو دستگاه آن دارد وارد می‌شود تا با اکتشاف تکمیلی، باطله برداری را آغاز کنیم.

 

علی‌اکبری، درباره طرح‌های توسعه‌ای شرکت «تجلی» گفت: شرکت تجلی طرح‌های توسعه‌ای فراوانی دارد که یکی از محل‌های سرمایه‌گذاری آن معادن مختلفی است که سنگ‌آهن در آن کمتر و مس و طلا بیشتر است؛ البته سرمایه‌گذاری‌ها خیلی متنوع شده که در هفته آینده روز دوشنبه حتماً اطلاع‌رسانی می‌کنیم و جلسه عمومی با عنوان پرسش و پاسخ را برای کلیه سهامداران تدارک دیدیم.

 

وی افزود: شرکت تجلی، یک شرکت پروژه محور با پروژه‌های مختلف است و قیمت آن به این سادگی حاصل نمی‌شود، این خود می‌تواند اهرمی برای کسب اطلاعات اشخاص باشد و ما نیز پاسخگو هستیم تا بتوانند تصمیم‌گیری بهتری برای سرمایه‌گذاری خود در تجلی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.