تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

در پروژه تازه تأسیس فولاد اقلید آب صنعتی از پساب شهری استحصال می‌شود

در پروژه تازه تأسیس فولاد اقلید آب صنعتی از پساب شهری استحصال می‌شود

مدیر فنی شرکت فولاد اقلید گفت: شرکت تازه تأسیس فولاد اقلید در راستای رسیدن به اهداف جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهری را در دستور کار دارد.

 

مهندس آرمان، اظهار کرد: با اجرای پروژه انرژی و سیالات شرکت فولاد اقلید، چرخه تصفیه پساب شهری تکمیل و از طریق بازچرخانی مجدد آب علاوه بر ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی، افزایش سطح بهداشت عمومی منطقه و حفاظت از منابع زیرزمینی، امکان استحصال 100 درصدی آب صنعتی از پساب محقق خواهد شد.

 

وی افزود: خشک‌سالی و تنش آبی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور است و مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت فولاد اقلید نیز در همین راستا بر کاهش مصرف آب توسط صنایع تأکید کرده‌اند.

 

مدیر فنی شرکت تازه تأسیس فولاد اقلید افزود: به‌عنوان نخستین شرکت در ایران، از همین ابتدای احداث پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهری را آغاز کرده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در شرکت فولاد اقلید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی جهت کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی دفع فاضلاب، آلوده شدن آبخوان‌ها و رفع مشکلات بهداشتی مردم منطقه است.

 

مهندس آرمان تأکید کرد: احداث یک تصفیه‌خانه، احداث ایستگاه پمپاژ، تکمیل شبکه فاضلاب و ارتقای تصفیه‌خانه‌های موجود با صرف هزینه‌ای بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر فنی شرکت فولاد اقلید در پایان تصریح کرد: آب تصفیه‌شده با خط انتقال حدود 10 کیلومتر به فولاد اقلید منتقل می‌شود و در یک واحد RO مجداً تصفیه و به مصرف تولید آهن اسفنجی می‌رسد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.