تهران، اتوبان مدرس، بلوار نلسون ماندلا، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 20
22045074 - 021​

جوابیه شرکت فولاد اقلید به اطلاعات غلط یک توییت مغرضانه

جوابیه شرکت فولاد اقلید به اطلاعات غلط یک توییت مغرضانه

اطلاعات غلطی پیرامون طرح 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی اقلید، روز گذشته در صفحه اجتماعی شخصی در توییتر منتشر شد که در پاسخ به این اظهارات مغرضانه، شرکت جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، محمدتقی رادمان روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: درحالی‌که کشور کمبود حداقل ۳۰ میلیون تنی سنگ‌آهن رو تجربه می کنه، امروز یک قرارداد ۶۰۰۰ میلیاردی بین #و_معادن و #ایمیدرو بسته شد که نه‌تنها ازنظر تأمین سنگ‌آهن موردنیاز، بلکه در بحث آمایش سرزمینی و نسبت سرمایه‌گذاری به ایجاد شغل (۵۰۰ نفر) هم زیر سؤال است.

ازآنجاکه نامبرده زیر توییت خود هشتگ فولاد اقلید فارس زده، مطمئن شدیم منظورش از این قرارداد، همان قرارداد احداث واحد احیا مستقیم شرکت فولاد اقلید پارس است.

در مقام پاسخگویی به اظهارات رادمان برآمدیم که «آفتاب آمد دليل آفتاب» و خود این توییت آن‌قدر غلط داشت که نیازی به اثبات حقانیت ما نبود.

 

توییت رادمان درباره فولاد اقلید

 

اولاً هیچ‌یک از کارشناسان مورد وثوق کشور در حوزه معدن و فلزات نگفته‌اند که اکنون کشور با مشکل کمبود 30 میلیون تنی سنگ‌آهن مواجه است؛ بلکه از دو سال پیش تاکنون افرادی مانند صادق جاهد خطیبی مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان و مهدی کرباسیان معاون سابق وزیر صنعت گفته‌اند «نیاز 30 میلیون تنی صنایع داخلی به سنگ‌آهن تا 6 سال آینده»؛ قرارداد واحد احیا مستقیم آهن اسفنجی که روز گذشته منعقد شد، بین شرکت فولاد اقلید پارس با شرکت ایریتک بود نه ومعادن و … شخصیت حقوقی شرکت نیز دارای سهام‌دار است.

دوماً، این طرح آمایش سرزمینی کجاست که ایشان بدون هیچ سمتی به آن دسترسی دارد، اما نه مدیران وزارت صنعت و معدن و نه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به آن دسترسی ندارند؛ مگر اینکه رانت خاصی داشته باشد.

سوماً، این پروژه دارای طرح امکان‌سنجی از دو شرکت معتبر حوزه صنعت فولاد است.

چهارماً، غلط بودن آمایش سرزمینی باید با استناد به استناد معتبر باشد نه همین‌که این کلمات و واژگان را پشت سرهم و هر جا خواستیم استفاده کنیم؛ البته ازآنجاکه تأمین آب و برق این طرح به ترتیب از طریق پساب شهری و احداث نیروگاه‌ها (پلن های خورشیدی، توربین‌های بادی و همین‌طور نیروگاه حرارتی) خواهد بود، مشکلی ازنظر موقعیت مکانی ندارد.

ازآنجاکه رادمان باعث تشویش اذهان عمومی شده، شرکت فولاد اقلید حق شکایت را برای خود محفوظ می‌داند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.